-
1. Vul het formulier in om het LEI-nummer aan te vragen in en zorg ervoor dat alle vereiste informatie correct is ingevuld.
Voor pensioenregelingen, trusts of fondsen moet een document worden verstrekt om het juridische adres, de juridische naam en de ondertekeningsbevoegdheid van de rechtspersoon te verifiëren.
2. Dien het ingevulde aanvraagformulier in en betaal met een creditcard, PayPal-account of bankoverschrijving.
3. De verstrekte gegevens worden gevalideerd en het LEI-nummer wordt u per e-mail toegestuurd.
Als er problemen zijn met de verstrekte informatie of als de rechtspersoon niet kan worden geïdentificeerd in openbare databases, zal er contact met u worden opgenomen om de informatie te bevestigen.
-
Als een rechtspersoon niet geregistreerd is bij een registratieautoriteit zoals het Handelsregister (Kamer van Koophandel), komt deze toch in aanmerking voor het verkrijgen van een LEI-nummer door bij de aanvraag bewijsstukken te overleggen, zoals een trustakte, belastingregistratie of contract.
De bewijsstukken moeten de naam van de rechtspersoon, bevoegde personen, het juridische adres en de oprichtingsdatum bevatten.
-
U kunt een LEI-nummer aanvragen, zelfs als u niet de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf bent. U moet echter wel de wettelijke vertegenwoordiger een machtigingsbrief laten ondertekenen.
De machtigingsbrief wordt u per e-mail toegestuurd, en u kunt deze digitaal ondertekenen of afdrukken en een foto/scan van het ondertekende document uploaden. U kunt ook een machtigingsbewijs uploaden.
-
Ja, u kunt een LEI-nummer aanvragen voor een bedrijf dat in een ander land geregistreerd is. U hoeft alleen maar het aanvraagformulier in te vullen met de gegevens die u van het lokale bedrijfsregister hebt gekregen.
Als de rechtspersoon niet geregistreerd is bij een registratie-instantie, kunt u bij het indienen van de aanvraag ondersteunende documentatie voorleggen, zoals een trustakte, belastingregistratie of contract.
-
Volgens de richtlijnen van GLEIF moeten rechtspersonen informatie verstrekken over hun directe en ultieme moederbedrijven. Het louter bezitten van aandelen van een ander bedrijf leidt echter niet tot de meldingsplicht.
U moet een moederbedrijf alleen rapporteren als deze meerderheidsaandelen bezit, meestal meer dan 50% van de dochteronderneming, en de financiële resultaten in haar jaarverslag consolideert. Als het moederbedrijf de resultaten niet consolideert, is er volgens de voorwaarden van GLEIF geen moeder/dochter-relatie.
Als het moederbedrijf haar informatie niet wil publiceren, kunt u op het formulier kiezen uit verschillende uitzonderingen voor rapportage.
-
U moet de naam en het adres van het moederbedrijf opgeven, de datum waarop de relatie voor het eerst tot stand kwam, de boekhoudkundige periode die door het laatste geconsolideerde jaarverslag wordt gedekt, en een bewijs van consolidatie.
Het enige aanvaardbare bewijs van consolidatie is het laatste geconsolideerde jaarverslag van het moederbedrijf.
-
Een direct moederbedrijf is het eerst bekende moederbedrijf dat de financiële rekeningen van de dochteronderneming consolideert. Anderzijds is een ultiem moederbedrijf het uiteindelijke consoliderende moederbedrijf van zowel het dochter- als het moederbedrijf.
Als bijvoorbeeld een bedrijf LEI Register LTD eigendom is van Legal Entity Identifier LTD (>50%), dat vervolgens eigendom is van LEI Code LTD (>50%), en tot slot is LEI Code LTD eigendom van Ultimate LEI Code Parent Holding LTD (>50%), dan moeten de volgende entiteiten gerapporteerd worden:
- Dochteronderneming: LEI Register LTD
- Directe moederbedrijf: Legal Entity Identifier LTD
- Ultieme moederbedrijf: Ultimate LEI Code Parent Holding LTD
Hoe een LEI-nummer aanvragen?
Wat gebeurt er als de rechtspersoon niet geregistreerd is?
Kan ik een LEI-nummer aanvragen als ik geen wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf ben?
Kan ik een LEI-nummer krijgen voor een bedrijf dat in het buitenland is geregistreerd?
Wanneer en wat moet ik rapporteren als een ander bedrijf eigenaar is van mijn bedrijf?
Welke informatie moet ik verstrekken als de jaarrekening onder een andere rechtspersoon wordt geconsolideerd?
Waarin verschilt een directe moederbedrijf van een ultiem moederbedrijf?
-
Volg deze eenvoudige stappen om uw LEI-nummer te verlengen:
1. Voer uw LEI-nummer of bedrijfsnaam in op het aanvraagformulier voor verlenging.
2. Het formulier wordt automatisch ingevuld met uw huidige gegevens uit de GLEIF-database. Als er in de loop van het jaar gegevens zijn veranderd, kunt u deze wijzigen.
3. Verzend het ingevulde aanvraagformulier voor verlenging van het LEI-nummer.
-
Om uw LEI-nummer actief te houden, moet deze jaarlijks worden verlengd. Als de termijn voor het verlengen verstrijkt, wordt het LEI-nummer inactief en kunnen financiële instellingen uw transacties blokkeren. Deze verplichting zorgt ervoor dat de Global LEI Index accuraat en up-to-date blijft.
LEI Register vereenvoudigt het verlengingsproces met een meerjarige registratie. Wij zijn verantwoordelijk voor de verlenging van uw LEI-nummer voor een bepaalde periode, wat onze klanten gemak en gemoedsrust biedt.
-
De Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF) vereist dat bedrijven hun registratiegegevens jaarlijks bijwerken via een verlengingsproces van het LEI-nummer om ervoor te zorgen dat de referentiegegevens op de Global LEI Index accuraat en up-to-date blijven.
Omgekeerd verwijst het overdragen van een LEI-nummer naar het overdragen van een LEI-nummer van de ene serviceprovider naar de andere. Het Global LEI System bevordert een open markt en stimuleert gezonde concurrentie tussen serviceproviders, zodat klanten op elk moment naar een andere serviceprovider kunnen overstappen.
Onthoud dat uw LEI-nummer ongewijzigd blijft, zelfs als u naar een andere serviceprovider overstapt. Alle LEI-nummers hebben dezelfde waarde. De enige wijziging in uw LEI-referentiegegevens is de Local Operating Unit (LOU), ook wel de naam van de LEI-uitgever genoemd.
-
Wij begrijpen dat het jaarlijks verlengen van een LEI-nummer een tijdrovende klus kan zijn. Bij LEI Register bieden wij automatische verlenging voor LEI-nummers, beschikbaar voor perioden van 1, 3 of 5 jaar.
Bij meerjarige verlengingen controleren en updaten wij uw gegevens jaarlijks op basis van wijzigingen in het register en verlengen wij het LEI-nummer voor u.
-
In gevallen waarin een LEI-nummer is verlopen, is verlengen de enige beschikbare optie, aangezien het aanvragen van een nieuw LEI-nummer onmogelijk is.
Het is belangrijk om op te merken dat een LEI-nummer, zodra deze aan een rechtspersoon is toegekend, niet meer gewijzigd kan worden, omdat het als een unieke identificatie dient. Bovendien kan elk bedrijf maar één LEI-nummer hebben.
-
U kunt de volgende verlengingsdatum vinden door uw LEI-referentiegegevens te controleren in onze zoekfunctie of door LEI zoeken uit te voeren in de GLEIF-database (Global Legal Entity Identifier).
Als u voor een meerjarige registratie hebt gekozen, kunt u de komende verlengingsdatum gemakkelijk achterhalen door onze zoekfunctie te gebruiken.
-
Het wordt over het algemeen aanbevolen om uw Legal Entity Identifier (LEI) actief te houden. Als u het LEI-nummer echter niet langer nodig hebt, kunt u gewoon afzien van het betalen van de verlengingskosten, en het LEI-nummer zal automatisch inactief worden zonder dat u verdere actie hoeft te ondernemen.
LEI-nummers kunnen niet worden verwijderd en blijven voor altijd in de Global LEI Index staan.
Hoe verleng ik een LEI-nummer?
Wanneer en waarom moet ik een LEI-nummer verlengen?
Wat is het verschil tussen een overdracht en verlenging van een LEI-nummer?
Kan een LEI-nummer voor meerdere jaren worden verlengd?
Als een LEI-nummer is verlopen, kan deze dan worden verlengd of is een nieuw LEI-nummer vereist?
Waar kan ik de verlengingsdatum voor mijn LEI-nummer controleren?
Wat is de procedure als ik geen LEI-nummer meer nodig heb?
-
LEI-overdracht is het verplaatsen van het LEI-nummer van de ene serviceprovider naar de andere. Hierdoor kan de rechtspersoon kiezen welke serviceprovider hij wil gebruiken op basis van zijn voorkeur. Een LEI-overdracht is gratis; uw LEI-nummer wordt niet verlengd door deze over te dragen.
-
Elke rechtspersoon krijgt eenmalig een LEI-nummer toegewezen, die niet verandert als u van serviceprovider verandert.
-
Wij zijn marktleider geworden door de beste prijzen aan te bieden en klanttevredenheid als topprioriteit te stellen. Als gevolg hiervan verwelkomen we elke dag nieuwe overdrachten en hebben we het proces van het overdragen van een LEI-nummer naar LEI Register sterk vereenvoudigd.
-
Momenteel wordt uw LEI-nummer beheerd door een andere serviceprovider. Als u het verlengen van uw LEI-nummer bij ons wilt vergemakkelijken, is het vereist om uw LEI-nummer onder ons beheer te brengen.
-
De voltooiing van het overdrachtsproces kan maximaal 7 dagen in beslag nemen. Om het proces te versnellen, kunt u contact opnemen met uw huidige serviceprovider en uw voornemen om uw LEI-nummer over te dragen kenbaar maken.
-
Nee, aangezien alle LEI-nummers worden beheerd door GLEIF-aangestelde Local Operating Units (LOU's). LEI Register is de officiële registratieagent van Ubisecure Oy (RapidLEI).
Onderscheidende factoren tussen LEI-serviceproviders zijn onder andere de eenvoud van het proces, de verwerkingstijd en de kosten die gepaard gaan met het aanvragen en verlengen van een LEI-nummer. -
Helaas worden er geen terugbetalingen gedaan voor de resterende jaren na overdracht van uw LEI-nummer van ons beheer naar een andere serviceprovider.