LEI-certificaat en -tag


  • Het globale identiteitscertificaat van uw bedrijf
  • Gebaseerd op LEI, een internationale ISO-norm
  • Vereenvoudigt de nalevingsvereisten van banken, makelaars, enz.
  • Versterk het vertrouwen van uw klanten en partners met het LEI-certificaat*
  • Plaats informatie over uw bedrijf op uw website met een LEI-tag
  • Een directe link tussen LEI-tag en uw elektronische LEI-certificaat
  • Geef de LEI-tag makkelijk op uw website weer door gewoon ons codefragment naar uw header te kopiëren
  • U kunt ook een papieren certificaat voor uw kantoor bestellen

Wat is een LEI-certificaat?

Het LEI-certificaat is een document met uw bedrijfsgegevens op basis van een Legal Entity Identifier (LEI), een internationale norm (ISO 17442) die wordt ondersteund door G20-landen. Het doel van een LEI is om informatie over rechtspersonen over de hele wereld te standaardiseren.

Het LEI Register beschikt over betrouwbare informatie over alle LEI‘s die in de wereld worden gepubliceerd. Onze database draait op een wereldwijde LEI-standaard en heeft betrouwbare/bevestigde informatie die actueel wordt gehouden met een jaarlijkse informatievernieuwing**. Uw LEI-certificaat wordt elektronisch gepubliceerd op alle LEI Register-websites over de hele wereld (31 websites). U ontvangt een elektronisch document op uw e-mail en u kunt indien nodig ook een papieren certificaatdocument (bedrukt op A4) bestellen. We bezorgen het u binnen zeven werkdagen. 

Waarom heb ik een LEI-certificaat nodig?

Het is erg gebruikelijk dat uw bank, makelaar, enz. om uw LEI of bewijs hiervan vraagt wanneer u een rekening wil openen of voordat u een financiële transactie uitvoert. Hier komt het LEI-certificaat handig van pas. U kunt een elektronisch LEI-certificaat via e-mail doorsturen of het uploaden naar uw bankrekening of handelaarskabinet. Wij kunnen ook een fysiek papieren certificaat op uw kantoor laten leveren.

LEI's zijn vereist voor elke rechtspersoon die regelmatig financiële transacties verricht. Dit omvat het kopen van aandelen, obligaties en andere effecten. Sommige rechtsgebieden vereisen ook dat rechtspersonen een LEI bezitten om ze gemakkelijk identificeerbaar te maken. Er zijn ook een aantal sectoren die nu verplicht zijn om een LEI aan te vragen. Lees meer over wie een LEI-nummer nodig heeft.


Wat is een LEI-Tag?

Een LEI-tag is een informatieve gegevensbron die u op uw website kunt weergeven om de rechtspersoon achter de website aan te duiden. Bezoekers van de website kunnen op de LEI-tag klikken, deze openen, en de basisinformatie zien, zoals de volledige naam en het adres van de rechtspersoon. Door nogmaals op de LEI-tag te klikken, wordt een nieuw tabblad geopend met de LEI-certificaatpagina van uw bedrijf op op de website van LEI Register met alle informatie op basis van uw LEI.

Waarom heb ik een LEI-Tag nodig?

In sommige landen moet u uw bedrijfsnaam op de website van uw bedrijf vermelden. Niet noodzakelijk op elke webpagina, maar uw bezoekers moeten gemakkelijk de rechtspersoon achter de site kunnen achterhalen. In andere landen is dit niet verplicht, maar het weergeven ervan is een goede manier om het vertrouwen van uw websitebezoeker te winnen. Dit verhoogt de kans van interactie op uw website. De LEI-tag geeft ook aan dat u een actieve LEI-code hebt, wat uw bedrijf betrouwbaarder maakt.

Kan ik deze informatie zelf weergeven of een ander keurmerk gebruiken?

Veel bedrijven die keurmerken verkopen, valideren uw gegevens niet echt na de eerste aanvraag. Als u uw LEI en certificaat niet jaarlijks verlengt, worden uw LEI-certificaat en -tag weergegeven met de status "Inactief", wat betekent dat uw informatie verlopen is. Als u een update uitvoert, controleren we uw gegevens, valideren we deze met uw lokale handelsregister, en wordt de status "Actief" weergegeven

Ja, u kunt al deze informatie zelf weergeven, maar als u een LEI-tag op uw website heeft, geeft u aan dat u een stap verder bent gegaan en uw informatie hebt gevalideerd met een wereldwijde standaard zoals een LEI (ISO 17442) en dat uw informatie openbaar is en u een LEI-certificaat bezit. Met een LEI-tag wordt u direct gekoppeld aan uw LEI-certificaat en kunt u dit aan uw klanten tonen om meer vertrouwen te wekken.


Prijzen voor het LEI-certificaat en -tag

 

Jaren LEI LEI-certificaat en -tag Certificaat op papier
1 55€ +9.95€ +19.95€
3 135€ +29.95€ +19.95€
5 200€ +49.95€ +19.95€

Hoe de LEI-tag in uw website integreren?

Hier is een HTML-scriptfragment dat u kopiëren en naar de <head> van uw website moet plakken.

Vervang XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX door de LEI-code van uw bedrijf:

<script src="https://leiadmin.com/leitag.js?lei=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"></script>

Gebruik het kenmerk color=dark om de donkerblauwe versie van de LEI-tag te krijgen in plaats van de lichtere witte versie:

<script src="https://leiadmin.com/leitag.js?color=dark&lei=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"></script>

Vervolgens verschijnt de aanklikbare LEI-tag met geldige informatie over uw LEI en bedrijf in de rechterbenedenhoek van uw website.

WordPress

Een eenvoudige oplossing is bijvoorbeeld de invoegtoepassing Kop- en voetteksten invoegen (Insert Headers and Footers) te installeren, zodat u eenvoudig scriptfragmenten naar uw website kunt kopiëren. Volg de instructies voor het installeren van de plug-in en kopieer en plak het LEI-tagfragment naar het koptekstvak (header box) in de WordPress-admin. U kunt het ook als aangepaste code toevoegen als u aangepaste plug-ins op uw website heeft ontwikkeld.

Insert Headers and Footers

Drupal

In principe dezelfde aanpak als vermeld voor WordPress, maar voor Drupal maakt u gebruik van de Header and Footer Scripts-module:

https://www.drupal.org/project/header_and_footer_scripts

Andere

U kunt gewoon "javascript toevoegen" en de naam van uw platforms of frameworks googelen om enkele handleidingen te lezen over het insluiten van het script. De vereiste webontwikkeling duurt hoogstwaarschijnlijk niet langer dan 15 tot 30 minuten.