Hoe krijg ik een LEI in Nederland?

Zoals de naam al zegt, is een Legal Entity Identifier (LEI) vereist voor elke juridische entiteit die regelmatig financiële transacties uitvoert. Het verkrijgen van een LEI is eenvoudig, het komt neer op het uitzoeken van een geschikte registratie dienstverlener en het invullen van een aanvraag. Van daaruit zal de dienstverlener uw gegevens valideren en u een LEI-nummer bezorgen.

Hoe kom ik aan een LEI-nummer? 

Het registreren van een Legal Entity Identifier (LEI) is een eenvoudig proces. Het komt neer op het kiezen van een geschikte dienstverlener en het invullen van een aanvraagformulier. Vervolgens valideert de dienstverlener de door u verstrekte gegevens en neemt hij contact met u op met een LEI-nummer/-code. 


Wie geeft LEI-nummers uit? 

Local Service Providers (LOU’s) zijn belast met de afgifte van LEI’s. Vervolgens heeft de Global Legal Entity Foundation (GLEIF) Registration Agents (RA’s) geïntroduceerd. Een RA werkt samen met LOU’s en helpt u bij het proces om een LEI te verkrijgen.

Het succes van RA’s hangt af van hun vermogen om het registratie- en vernieuwingsproces van LEI’s te vereenvoudigen.

De vergoedingen die worden aangerekend voor de uitgifte en het onderhoud van een LEI zijn volledig een zaak van de LOU of de RA. 

LEI Register is een officiële RA. Wij zijn erin geslaagd een trouw klantenbestand op te bouwen door het LEI-registratieproces eenvoudig, geautomatiseerd, snel en betaalbaar te maken. LEI Register is erin geslaagd om de laagste prijzen op de markt te handhaven. Alle terwijl het houden van een actieve 7 dagen per week klantenondersteuning in lokale talen over de hele wereld.

REGISTREER NU UW LEI 


De procedure voor de registratie van een LEI

1. Begin met het invullen van het aanvraagformulier. LEI Register heeft een uiterst efficiënt systeem gecreëerd met een autofill van bedrijfsgegevens. Het invullen van de aanvraag duurt niet langer dan 2 minuten.

2. Voeg indien nodig aanvullende documenten bij. Dit is alleen nodig als uw naam niet is opgenomen in het plaatselijke handelsregister of als u een relatie met een moedermaatschappij moet aantonen. 

3. LEI Register heeft kortingen beschikbaar voor meerjarige registraties en automatische verlengingen.

4. Selecteer een betalingsoptie

5. U ontvangt binnen enkele uren een bevestiging van uw LEI-code. Volg uw bestelling hier.  


Hoe zijn de prijzen van LEI Register zo betaalbaar? 

LEI Register is een officiële Registration Agent – we helpen rechtspersonen sinds begin 2018 bij het aanvragen van nieuwe LEI-codes of het overdragen en vernieuwen van bestaande LEI-codes. We hebben met succes ons doel nagestreefd om het LEI-registratieproces eenvoudig, geautomatiseerd, snel en betaalbaar te maken. Bij LEI Register houden we onze winstmarges laag en geloven we in het opbouwen van langdurige zakelijke relaties.

LEI Register heeft een loyale klantenkring opgebouwd door de laagste prijzen op de markt aan te bieden, terwijl we 7 dagen per week actieve klantenondersteuning in een lokale taal bieden in 35 landen.  

Wij valideren uw registratiegegevens in samenwerking met onze GLEIF geaccrediteerde partner LOU RapidLEI (Ubisecure Oy).

REGISTREER NU UW LEI